Reklamační řád společnosti RED SHINE PRO s.r.o.

  1. I. Úvodní ustanovení
  2.    1. Tento reklamační řád je vydán společností RED SHINE PRO s.r.o., se sídlem Bělidelská 27/16, Bělidla, 779 00 Olomouc, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, pod spisovou značkou C 82185, IČO: 11848014, DIČ: CZ11848014. Zákazníci mohou společnost kontaktovat na telefonním čísle +420 720 449 529 nebo e-mail info@infratopidla.cz (dále jen „Prodávající“).
  3.    2. Tento reklamační řád obsahuje informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (dále jen „reklamace“) v souvislosti s kupními smlouvami uzavřenými mezi zákazníkem a Prodávajícím. Součástí jsou i údaje o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
  4.    3. Zákazník má v případě spotřebitelského sporu z kupní smlouvy právo na mimosoudní řešení sporu prostřednictvím České obchodní inspekce (ČOI) nebo jiného pověřeného subjektu. Pro spory z online nákupů lze využít tzv. ODR platformu (https://ec.europa.eu/consumers/odr/), dostupnou na základě nařízení EU č. 524/2013. Podrobnější informace naleznete na webových stránkách ČOI: www.coi.cz.
  5. II. Podmínky a způsob uplatnění reklamace
  6.    1. Zákazník může uplatnit reklamaci v RED SHINE PRO s.r.o., se sídlem Bělidelská 27/16, Bělidla, 779 00 Olomouc
  7.    2. Zákazník uplatňuje reklamaci poštou na adrese Bělidelská 27/16, Bělidla, 779 00 Olomouc, nebo emailem na adrese info@infratopidla.cz. Nákup reklamovaného zboží prokazuje zákazník nákupním dokladem.
  8.    3.Doba pro uplatnění práv z vadného plnění je stanovena na dva roky od převzetí zboží. Zákazník je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu ihned po zjištění vady, aby nedošlo ke zhoršení stavu zboží nebo jeho znehodnocení. Případné prodlení při dalším užívání zboží může vést k prohloubení vady a znehodnocení zboží. Nejedná o záruku, ale o zákonné právo z vadného plnění.
  9.    4. Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, jestliže reklamaci nebrání obecné zásady hygieny. Zákazník je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné, v souladu s platnými právními předpisy o ochraně zdraví a hygieně.
  10.    5. Prodávající je povinen zákazníkovi vydat písemné potvrzení o tom, kdy zákazník právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
  11.    6. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. V případě nedodržení této lhůty má zákazník právo od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu
  12. III. Rozsah práv z vadného plnění
  13.    1. Práva a povinnosti Prodávajícího a zákazníka ohledně záruky a vadného plnění zboží při převzetí a práva zákazníka z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 2161 a násl. zákona č. 89/2012 Sb. (dále jen „občanský zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
  14.    2. Prodávající odpovídá zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá zákazníkovi, že v době, kdy zákazník zboží převzal:
  15.        a. má zboží vlastnosti, které si Prodávající a zákazník ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které zákazník očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  16.        b. se zboží hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
  17.        c. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a
  18.        d. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  19.    3. Za vadu se nepovažuje změna vlastností zboží, ke které došlo v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození zákazníkem či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu.
  20. 4. 

    Pokud se vada projeví do 12 měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Prodávající však může tuto domněnku vyvrátit, pokud prokáže, že vada vznikla až po převzetí zboží, například v důsledku nevhodného zacházení, nesprávné údržby, opotřebení způsobeného běžným užíváním nebo jiného zásahu zákazníka či třetí osoby.

    • Prodávající zajistí odborné posouzení výrobku k prokázání, že vada vznikla nesprávným používáním (např. přetížením, vystavením nepřiměřeným podmínkám nebo mechanickým poškozením).
    • Provede diagnostiku výrobku, která odhalí, že vada vznikla až po jeho převzetí zákazníkem a nesouvisí s výrobními či materiálovými nedostatky.

    Pokud prodávající domněnku o vadě nevyvrátí, má zákazník právo uplatnit nároky z vadného plnění podle tohoto reklamačního řádu.

  21.    5. Nemá-li zboží vlastnosti uvedené v bodě 3.2 výše, může zákazník požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může zákazník požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má zákazník právo na bezplatné odstranění vady.
  22.    6. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má zákazník i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má zákazník i právo od kupní smlouvy odstoupit. 
  23.    7. Neodstoupí-li zákazník od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Zákazník má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy zákazníkovi působilo značné obtíže.
  24.    8. Právo z vadného plnění zákazníkovi nenáleží, pokud zákazník před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud zákazník vadu sám způsobil.
  25.    9. Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží (s výjimkou uvedenou v čl. 3.8 níže). To neplatí:
  26.        a. u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
  27.        b. na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, nebo
  28.        c. vyplývá-li to z povahy věci.
  29.    10. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má zákazník právo:
  30.        a. na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
  31.        b. na odstranění vady opravou věci,
  32.        c. na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
  33.        d. odstoupit od smlouvy.
  34.    11. Zákazník sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže zákazník změnit bez souhlasu Prodávajícího; to neplatí, žádal-li zákazník opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li zákazníkovi, že vady neodstraní, může zákazník požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li zákazník své právo včas, má práva podle čl. 3.12 až 3.14.
  35.    12. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má zákazník právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
  36.    13. Dokud zákazník neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může Prodávající odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním nového zboží; volba nesmí zákazníkovi způsobit nepřiměřené náklady.
  37.    14. Neodstraní-li Prodávající vadu zboží včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může zákazník požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže zákazník změnit bez souhlasu Prodávajícího.
  38. IV. Závěrečná ustanovení
  39.    1. Reklamační řád byl vytvořen „v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. (občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
  40.    2. Reklamace se vyřizují v souladu s tímto reklamačním řádem, občanským zákoníkem, zákonem o ochraně spotřebitele a dalšími příslušnými právními předpisy.
  41.    3. Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 17.10.2024.